کلاژ



                              

                عزیزان نظر دهید

نوشته شده در تاريخ شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

ساخت خودروهای ویژه یکی از راههای متداول جذب مشتریان بیشتر به سمت مدلهای در حال تولید یک خودروساز محسوب می شوند. خانومهایی که عاشق مد روز و کالاهای خاص هستند، نیز می توانند به عنوان یک هدف برای فروش یک نیسان میکرای فشن که توسط مجله فرانسوی مد اله، تزئین شده محسوب شوند.

Nissan Micra Elle


تغییراتی که روی این خودرو انجام می شود شامل رنگهای جذاب بدنه قرمز شیراز (Shiraz Red)، سفید مرمری و آبی اطلسی و روکشهای جدید پارچه ای می شوند. بعلاوه نشان میکرا و نشان مجله اله در جای جای ماشین از جمله رکاب درها و درب صندوق عقب به چشم می خورد.


Nissan Micra Elle

Nissan Micra Elle

Nissan Micra Elle


سیستم هوشمند ورود بدون کلید و سیستم استارت دکمه ای و سقف شیشه ای پانوراما، تزئینات کرومی، چرخهای 15 اینچی آلومینیومی، لامپهای مه شکن زیر سپر و اسپویلر سقفی عقب از جمله ویژگیهای استاندارد میکرای اله محسوب می شوند.


Nissan Micra Elle

Nissan Micra Elle

Nissan Micra Elle


برای این نیسان میکرا، دو گزینه موتوری قابل انتخاب اند. اولی یک موتور سه سیلندر 79 اسبی و با حجم 1.2 لیتر و دومی یک موتور 1.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر و توان 96 اسب بخار.


خوشبختانه تنها 500 دستگاه از این کوچولوی دخترانه ساخته خواهد شد. پس می توانید صدایش را درنیاورید تا همسرتان خبردار نشود!

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

روز یکشنبه نوزدهم آگوست 2012، مدیرعامل مک لارن یعنی آقای Antony Sheriff در گردهمایی Pebble Beach برای نخستین بار از MP4-12C اسپایدر رسما رونمایی کرد . . .

2013 McLaren MP4-12C Spider

این اسپایدر انگلیسی نسبت به مدل کوپه خود چیزی در حدود 40 کیلوگرم سنگین تر شده، سقف هاردتاپ آن نیز در حداکثر سرعت 30 کیلومتر برساعت و در 17 ثانیه می تواند باز و بسته شود.

پیشرانه این خودرو همچون مدل کوپه، یک موتور 3.8 لیتری V8 با توربوهای دوگانه بوده که می تواند 625 اسب بخار قدرت در 7000rpm و 601 نیوتن متر گشتاور در دور 3000rpm تولید کند. محدود ردلاین موتور نیز از 8500rpm آغاز می شود.

شتاب صفرتاصد این خودرو نیز 3.1 ثانیه اعلام شده که با مدل کوپه برابری می کند. شتاب صفر تا 160 آن 6.1 ثانیه و زمان لازم برای پیمودن یک چهارم مایل نیز 10.8 ثانیه است که اگر با مدل کوپه مقایسه شود خواهیم دید که این زمان ها به ترتیب 0.1 ثانیه و 0.2 ثانیه بیشتر شده اند. MP4 اسپایدر با سقف باز می تواند تا 315 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد درحالیکه اگر سقف آنرا جمع کنید، حداکثر سرعتش تا مرز 328 کیلومتر برساعت نیز افزایش می یابد.

وزن 1450 کیلوگرمی این خودرو به نسبت 42.5% به 57.5% بر محورهای جلو و عقب توزیع شده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4509، 2093 و 1203 میلیمتر بوده که نسبت به مدل کوپه آن نیز به ترتیب 2، 184 و 4 میلیمتر افزایش یافته است. رینگ های آلومینیومی آن در جلو 19 اینچی با تایرهای 235 میلیمتری و در عقب نیز 20 اینچی بوده که با تایرهای 305 میلیمتری همراه شده اند؛ تایرها نیز از مدل PZero و ساخت پیرلی است. مدل های 2013 مک لارن MP4-12C اسپایدر هم اکنون با قیمت پایه ای 268,250 دلار قابل سفارش هستند.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

این نخستین باری نیست که بوگاتی از مدل گرند اسپرت ویتس رونمایی می کند چرا که سال گذشته نیز در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شده بود. اما اندکی صبر کنید؛ ترکیب رنگ بکار گرفته شده در این خودرو برای اولین بار استفاده شده و همین هم دلیل خوبی برای رونمایی مجدد آن است!

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse SE

گرند اسپرت ویتس (با تلفظ VITES) در حقیقت پلی میان مدل های روباز ویرون و مدل های جدید سوپر اسپرت است. این خودرو با قدرت خالص 1200 اسب بخار در 6400rpm و گشتاور 1500 نیوتن متر در فاصله 3000 تا 5000rpm و همچنین گیربکس هفت سرعته دو کلاچه خود که وظیفه انتقال قدرت به همه چرخ ها (AWD) را دارد، می تواند در 2.6 ثانیه به سرعت 100، در 7.1 ثانیه به سرعت 200 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 410 کیلومتر برساعت دست یابد که البته در نسخه های خیابانی آن با محدود کننده الکترونیکی، حداکثر سرعت را به 375 کیلومتر برساعت کاهش داده اند.

گرند اسپرت ویتس با مصرف 37.2 لیتر در سیکل شهری، 24.9 لیتر در سیکل جاده ای و همچنین با تولید 867 گرم CO2 در هر کیلومتر سازگاری چندانی با محیط زیست ندارد که البته کاملا هم منطقی است!

اما بوگاتی با نسخه ویژه ای از گرند اسپرت ویتس به گردهمایی امسال Pebble Beach آمده بود. با دیدن ترکیب رنگ سفید Bianco و آبی روشن در این مدل، می بایست به یاد مدل جاودانه Type 37A محصول سال 1928 افتاد که برای نخستین بار توانست بوگاتی را فاتح اولین دوره مسابقات گرندپریکس کند؛ بوگاتی Type 37A دارای پیشرانه ای چهارسیلندر بود که حداکثر قدرتش به کمک یک سوپرشارژ به 80 اسب بخار می رسید. قیمت این نسخه خاص از گرند اسپرت هنوز اعلام نشده اما هرچه باشد از قیمت 2.5 میلیون دلاری ویتس کمتر نیست.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

سریع ترین مینی تاریخ نیز در گردهمایی Pebble Beach امسال اولین رونمایی رسمی خود را جشن گرفت؛ این حضور همچنین با انتشار ویدیویی همراه بود که در آن سرپرست ارشد گروه طراحی مینی آقای « آندرس وارمینگ » به توضیح تغییرات اعمال شده در این هاچ بک 215 اسب بخاری می پردازد.



نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

س از انتشار تیزرهای تبلیغاتی ب ام و زاگاتو روداستر در هفته ی گذشته حالا Pebble Beach میزبان اولین نمایش عمومی این خودروی منحصر بفرد می باشد .

BMW-Zagato-Roadster-Concept

پس از مدل کوپه ی ب ام و زاگاتو این دومین همکاری مشترک زاگاتو و ب ام و می باشد .دو مدل روداستر و کوپه در نمای جلو مشابه یکدیگر هستند و فرق عمده ی آن ها در نمای عقب می باشد بطوریکه به علت نبود سقف شاهد رول های برجسته با پوشش چرم در پشت صندلی ها  هستیم ، و همچنین برجستگی هایی که از این قسمت ها شروع می شوند و به دم خودرو ختم می شوند .  در مقایسه با مدل کوپه قسمت عقب مقداری کشیده تر و پایین تر می باشد ، همچنین روداستر خطوط اضافه تری به بدنه ی خود می بیند بطوریکه بنابه گفته ی سازنده ، اضافه شدن این خطوط به علت ایجاد ارتباط بصری بین جلو و عقب خودرو می باشد . لازم به ذکر است برای انجام این پروژه تنها  6 هفته زمان صرف شد .

در کابین هم مانند مدل کوپه فضایی منحصربفرد را در پیش رو داریم تنها با این تفاوت که به جای پوشش مشکی رنگ از پوشش قهوه ای استفاده شده است .

هنوز تصمیمی مبنی بر تولید انبوه این دو مدل دوست داشتنی گرفته نشده است .








نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

تویوتا اوریس جدید قرار است به زودی در نمایشگاه پاریس امسال در اواخر ماه سپتامبر رونمایی شود. این خودرو قرار است نمایانگر قدرت، پویایی، ظاهری چشمگیر و امکانات بالا و با کیفیت برای تویوتا باشد. اوریس (Auris) که همان کرولای هاچ بک است در رده C کلاس و با چهره ای اسپرت و مد روز به بازار خواهد آمد.

تویوتا اوریس 2013

طراحی این خودرو بسیار جذاب است کیفیت داخل کابین هم همچنان در سطح عالی می‌باشد. رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش خواهد بود. راحتی آن هم بیشتر شده و سیستم انتقال قدرت آن هم بهبود یافته است. تویوتا یک سیستم کامل هیبریدی را برای این خودرو انتخاب کرده است تا مشتریان بیشتری را به طرف خود بکشاند و همچنان تویوتا به عنوان تولیدکننده خودروهای پاک همچنان پرچم خود را بالا نگه دارد.

سقف اسکای ویو تویوتا اوریس

اما سری به مشخصات این خودرو تازه وارد بزنیم. ارتفاع این خودرو نسبت به نسل قبلی خودش در حدود 55 میلی متر کاهش یافته است که با توجه به طراحی کاربردی آن منجر به عملکرد بهتر آیرودینامیک خودرو شده است به همین دلیل ضریب درگ این خودرو معادل 0.28 است. تویوتا اوریس جدید 4.275 متر طول، 1.760 متر عرض و 1.460 متر ارتفاع دارد، که نشان دهنده افزایش طول در حدود 30mm است. لازم به ذکر است که این کاهش ارتفاع به افزایش هندلینگ و کاهش مصرف سوخت نیز بسیار کمک کرده است. همچنین این خودرو 40 کیلوگرم کاهش وزن را به خود می بیند.

تویوتا اوریس 2013

اما تغییرات طراحی اوریس 2013، جلوپنجره از نو طرحی شده است، طراحی چراغ‌های جلو با گوشه های تیزتر (جلو پنجره و چراغ هایش بسیار شبیه به کمری 2012 و کرولا 2013 است) همچنین چراغ جلوی این خودرو دارای LED می باشد تا در طول روز از آن استفاده کنند تا در جاده‌ها و خیابان ها بگونه‌ای خودش را قدرتمند نشان دهد.

2013 Toyota Auris

از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به موارد موجود در بخش جنبی اشاره کرد، این قسمت به سه بخش تقسیم شده است که ظاهری چشم نواز تر به خودرو بخشیده است علاوه بر این تغییرات، رنگ مشکی زیبایی که در ستون B به کار رفته است و همچنین بهبود طراحی ستون C و پایان یافتن نوار کرومی بالای شانه خودرو آن هم به شکلی زیبا، که اینها همه به زیبایی خودرو افزوده اند.

2013 Toyota Auris hybrid

اما با دیدن عقب خودرو چراغ‌های عریض و قرارگیری منتاسب سطوح مقعر و محدب در کنار یکدیگر به همراه سپر کاملا جدید می‌توان فهمید که طراحان این خودرو به دنبال عریضتر و پایدارتر نشان دادن این خودرو به خصوص در قسمت عقب خودرو بوده‌اند. تویوتا در تبلیغات این خودرو هم بیشتر روی قسمت پشت خودرو تاکید داشته است.

Toyota Auris interior

Toyota Auris Dashboard

Toyota Auris interior

داخل کابین هم با الهام از تویوتا 86 به طور کامل متحول شده است که البته دور از انتظار هم نبود. داخل خودرو جادارتر و راحت‌تر شده است. اما قابل توجه ترین نکته سقف شیشه‌ای این خودرو است که در نوع خودش بزرگ‌ترین سقف پانورامیک است! نام این سقف Skyview است. همچنین از نکات قابل‌توجه دیگر این خودرو قسمت‌های نقره ای دریچه‌های هوا، کیلومترشمار و کنسول جدید و با کیفیت است. اما فرمان و قسمت‌هایی از داشبورد این خودرو با چرم ناپا دوخته شده‌اند که واقعا زیباست. فضای بار این هاچ بک هم بسیار جادار است بطوری که گنجایش آن معادل 350 لیتر است. مدل هیبرید هم همین فضای بار را دارد زیرا باتری ها زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند.

Toyota Auris hybrid 2013

سری به پیشرانه های اوریس جدید بزنیم. موتورهایی که در اروپا روی این خودرو خواهید دید، شامل 1.3 و 1.6 لیتری بنزینی و 1.4 لیتری دیزلی می شوند.بعلاوه یک پیشرانه هایبریدی هم قابل انتخاب خواهد بود. اوریس هایبریدی احتمالا از یک موتور 1.8 لیتری در کنار موتور الکتریکی بهره خواهد گرفت. در نمونه های ژاپنی، یک مدل RS هم با موتور 1.8 لیتری وجود خواهد داشت. گیربکس CVT با سیستم پدال تغییر دنده در هفت دنده مجازی هم برای اوریس جدید در نظر گرفته شده است. حتی با توجه به اطلاعات وب سایت تویوتای ژاپن، یک مدل دو دیفرانسیل (4WD) هم از اوریس به بازار خواهد آمد.

رقبای اصلی این خودرو فولکس گلف و فورد فوکوس می باشند. اما تویوتا پیش از این در برابر این رقبا کاملا بازی را واگذار کرده بود. اوریس جدید با طراحی به سبک اروپایی و اسپرت و افزایش کیفیت، قصد دارد نفس تازه ای بگیرد و خود را به مشهورترین خودروها و سازندگان این کلاس نزدیک کند. جزییات کامل این خودرو در پاریس منتشر خواهد شد همچنین انتظار می‌رود قیمت این خودرو در انگلستان حدود 15 هزار و 500 پوند باشد.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

حتی اگر یک میلیونر هم باشید، برای خرید یک لکسس ده سیلندر LFA شانس چندانی نخواهید داشت زیرا این خودرو هنوز به بازار نیامده و تازه در صورت تولید هم این سوپر اسپرت ژاپنی قیمتی بیش از فراری 458 ایتالیا خواهد داشت و این برای بیشتر طرفداران فعلی لکسس یعنی یک خودروی دست نیافتنی.

Lexus LF-LC and LFA

لکسس با دریافت این نکته، به خودرویی برای رقابت با اتومبیل های ارزانتر و لوکس تری نظیر BMW سری 6 و مرسدس بنز SL می اندیشد. بنابراین خودروی مفهومی و شگفت انگیز LF-LC را به صحنه آورده است. این اولین بار است که در یک تیزر ما این دو خودرو را در حال حرکت و در کنار هم می بینیم.

جالب اینجاست که لکسس LFA در این ویدیو کاملا تحت شعاع طراحی مخوف و آوانگارد LF-LC قرار می گیرد و نسبت به آن یک خودروی معمولی اسپرت بزک شده بنظر می آید. با این وجود اگر قلب شما برای این کوپه های هیجان انگیز لکسس به تپش افتاده باید خبر غم انگیزی را بشنوید و آن اینکه علاوه بر قیمت گزاف، تا سال 2016 نیز نباید منتظر ورود آنها به بازار باشید.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

رولزرویس برای اولین بار از مجموعه 35 دستگاه ویژه از کوپه فانتوم خود در جشنواره پبل بیچ پرده برداشت. این کوپه خاص بصورت تولید محدود و کلکسیونی به بازار ارائه می شود تا یادآور افتخارات و تولیدات این کمپانی در عرصه هوانوردی در قرن بیستم باشد. به همین مناسبت نیز نام هوانورد (Aviator) برای این سری از خودروهای فانتوم انتخاب شده است. این خودرو ویژگی های جدید مانند طراحی منحصر بفرد، ترکیب رنگ ها و مواد مورد استفاده عالی را نیز در کارنامه خود دارد.

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

رولز رویس اویتر با الهام از دستاورد های بنیانگذار شرکت رولزرویس یعنی چارلزرولز (دومین مرد در انگلستان که گواهینامه پرواز دریافت کرد و در سال 1910 در گذشت) و هواپیمای S6B اشنایدر (برنده جایزه Supermarin 1931) طراحی شده است.

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

با قرار گرفتن در داخل خودرو تنها چیزی که در ابتدا خودنمایی می کند طراحی داخلی است که با الهام از کاکپیت هواپیماست و یک ساعت ویژه خلبانی نیز در مرکز داشبورد به چشم می خورد. ترکیب آلومینیوم خاکستری و چرم قهوه ای، کابینی گرم و کلاسیک را ایجاد کرده است.

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

موتور V12 با حجم 6.75 لیتر و توان 453 اسب بخار و گشتاور 531 پوند فوت چیزی از اعداد و ارقام کم ندارد. این توان توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل می شود. با این وجود حتی قیمت 408 هزار دلاری برای هیچ کدام از 35 خریدار ثروتمند این خودرو قابل توجه نخواهد بود!

Rolls-Royce Phantom Coupé Aviator

Rolls-Royce Phantom Coupe Aviator

Rolls-Royce Phantom Coupe Aviator


در قسمت محفظه دستکش (به سبک هواپیماهای قدیمی) که با چرم طبیعی مزین شده است نقل قولی از چارلز رولز وجود دارد که بعد از اولین پرواز خود با برادران رایت در سال 1908 گفته بود: “قدرت پرواز هدیه ای است از طرف خالق بزرگ و بزرگترین گنجینه ای که تا کنون به انسان داده شده است”

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

شرکت کالیفرنیایی Al & Ed’s که بیشتر فعالیت های خود را به سیستم پخش حرفه ای و همچنین سیستم های چندرسانه ای خودروها معطوف کرده، به تازگی با همکاری deucess یک رنجروور نه چندان جالب ساخته است! خودرویی که تمام جزییاتش تنها به دو چیز خلاصه می شود: رنگ صورتی و رینگ های 22 اینچی مشکی!

Range Rover Sport by Al & Ed’s

صرف نظر از پیشرانه های دیزلی این خودرو که شامل موتورهای 2.7 و 3.0 لیتری شش سیلندر و همچنین 3.6 لیتری هشت سیلندر می شوند، مدل های پایه ای رنجروور اسپرت با پیشرانه 5.0 لیتری V8 عرضه شده که قدرت و گشتاور تولیدی آنها به ترتیب 375 اسب بخار و 510 نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد آن 7.6 ثانیه و حداکثر سرعتش به بیش از 210 کیلومتر برساعت می رسد. همچنین بهای مدل های 2012 آن که در سیکل شهری بیش از 13.9 لیتر بنزین می سوزانند از 60,800 دلار آغاز می شود.




نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

سال 2013 میلادی نقطه شروع دوباره ای برای کمپانی ایتالیایی الاصل پاگانی خواهد بود؛ سالی که قرارست محصول جدید آنها به مصاف سایر سوپراسپرت های مطرح جهان برود . . .

2012 Pagani Huayra

کلمه Huayra با تلفظ صحیح « هوای-را » از عبارت Huayra-tata گرفته شده که به معنای «خدای باد» یا «پدر باد» در زبان بومی آمریکای لاتین است. این خودرو دارای پیشرانه دوازده سیلندر AMG به حجم دقیق 5980 سی سی بوده که می تواند با توربوهای دوگانه اش تا 720 اسب بخار قدرت در 7500rpm و همچنین 1000 نیوتن متر گشتاور در 5700rpm تولید کند.

برخلاف بسیاری از سوپرکارها،  گیربکس هفت سرعته این خودرو که حدودا 96 کیلوگرم وزن دارد، از نوع دوکلاچه نیست چرا که به اعتقاد مهندسین پاگانی مزیت های این نوع گیربکس تحت الشعاع افزایش وزن 70 کیلوگرمی آن قرار می گیرد. به همین دلیل آنها از گیربکس هفت سرعته ترتیبی ساخت شرکت انگلیسی Xtrac بهره گرفته اند که می تواند Huayra را در کمتر از 3.3 ثانیه به سرعت 100 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 370 کیلومتر برساعت برساند.

شاسی مونوکوکی این خودرو از همان کامپوزیت های کربن/تیتانیومی شکل گرفته که در ساخت مدل مسابقه ای Zonda R نیز بکار رفته است. بهره گیری از این کامپوزیت ها وزن خالص خودرو را به حدود 1350 کیلوگرم رسانده اند که 44% آن بر روی محور جلو و 56% آن نیز بر محور عقب توزیع شده است. تعلیق Huayra نیز بگونه ای ساخته شده که می توان ارتفاع آن را در محور جلویی خودرو تغییر داد.

رینگ19 اینچی Huayra در جلو با تایرهای 255/35 و در عقب با تایرهای 335/30 همراه شده اند که ساخت پیرلی و از مدل P Zero هستند. طبق اعلام کمپانی این خودرو با این تایرها می تواند تا حداکثر 1.66g شتاب جانبی را تحمل کند. همچنین این خودرو دارای چهار اسپویلر در چهارگوشه بدنه (دو عدد بالای خروجی هوای کاپوت و دو عدد نیز در انتهای خودرو) است که سنسورهای آن با زیر نظرگرفتن پارامترهایی همچون سرعت، شتاب جانبی، زاویه فرمان و … می توانند هر کدام از اسپویلرها را بصورت مستقل کنترل کنند. همچنین برای دست یابی به حداکثر نیروی چسبندگی در هنگام عبور از پیچ ها نیز دو اسپویلری که در یک طرف خودرو هستند (بسته به جهت چرخش پیچ) باز می شوند.

تا همین امروز پاگانی سفارش ساخت حداقل 95 دستگاه Huayra را از سراسر جهان دریافت کرده است. علاوه بر این تعداد، همه 14 دستگاهی که برای بازار ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده پیش فروش شده اند.

پاگانی هوایرا

قیمت پایه ای این خودرو نیز فعلا 1,150,000 دلار برای سال 2013 میلادی است. سایت پاگانیو صفحه مخصوص این خودرو را هم می توانید مشاهده نمایید.

سایر خودروهای اروپایی
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

کمپانی Advance One رینگ های جدید خود را برای لامبورگینی آونتادور آماده کرده است؛ این رینگ های 19 اینچی فوق سبک از مدل ADV5 بوده و روکشی کرومی دارند. همچنین رینگ های عقبی خودرو نیز بصورت مقعر طراحی شده اند. اما آنچه که در تصاویر منتشر شده توسط کمپانی جلب توجه می کنند این رینگ ها نیستند بلکه حضور یک فیل است که هنوز هم به تناسب این فیل عجیب با آن گاو وحشی پی نبرده ایم!







نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

تیونر آمریکایی  813Customs که هم اکنون در شهر Tampa در ایالات فلوریدا مشغول به فعالیت است خودرو عجیب و غریب خود را آماده کرده؛ خودرویی که سوارشدن بر آن اعتماد به نفس بالایی می خواهد!

King Camaro by 813 Customs

البته کار این تیونر به ظاهر ساده به نظر می رسد: یک دستگاه شورولت کامارو SS کانورتیبل که پیشرانه ای 6.2 لیتری هشت سیلندر درون سینه خود دارد را با پوشش کرومی روکش کرده اند، سپس تا آنجایی که کابین جاداشته به سیستم پخش خودرو اسپیکر، ساب ووفر و توییترهای برند Electro Voice اضافه کرده اند تا این کاماروی عجیب که با نام King Camaro شناخته می شود، عملا سالن کنسرتی سیار برای عابران پیاده باشد. اما هنوز جای یک سوال باقیست: چگونه می توان رینگ های 32 اینچی بر روی این خودرو سوار کرد؟!



نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

موتورهای سری اکوبوست جای خود را در محصولات فورد باز کرده اند. دیدن موتور سه سیلندر روی فورد فوکوس یا موتور چهار سیلندر روی شاسی بلند اکسپلورر نه تنها ناامید کننده نیست، بلکه به واسطه توان مناسب موتورها و مصرف سوخت پایین، خریداران را نیز تشویق به ابتیاع آنها نموده است.

فورد تورس 2.0 اکوبوست

سدان بزرگ تورس هم از سال آتی با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو سری اکوبوست به بازار خواهد آمد. این مدل در کنار مدلی که با موتور 3.5 لیتری V6 نیرو می گیرد، مدلهای 2013 فورد تورس را تشکیل می دهند. موتور 2.0 لیتری جدید که در مدلهای اروپایی فیوژن هم استفاده می شود با همین حجم اندک خود، قادر است 240 اسب بخار نیرو و 270 پوند فوت گشتاور تولید نماید. یک دهه پیش موتورهای هشت سیلندر فورد با همین میزان قدرت تولیدی روی این مدل قرار می گرفتند. اکنون موتور جدید با بدنه و سرسیلندر آلومینیومی و کاهش اصطکاک و تنش و با کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جدید، یکی از بهترین نتایج را دراین کلاس از نظر بهره وری و مصرف سوخت ارائه می کند. البته برخلاف مدلهای شش سیلندر، مدل چهار سیلندر تنها بصورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود.

فورد تورس 2013

فورد تورس 2013

فورد تورس 2013

طبق گزارش های سازمان EPA تورس با موتور 2 لیتری در شهر 9 لیتر و در بزرگراه 7.3 لیتر سوخت مصرف می کند. این اعداد برای خودرویی با طول 5.15 متر و عرض 1.93 متر و با وزنی حدود 1798 کیلوگرم بسیار قابل توجه می باشند.
در عین حال فورد موتور 3.5 لیتری را هم بعنوان مدل پایه حفظ کرده که می تواند 288 اسب بخار نیرو تولید کند اما مصرف سوخت آن در شهر 12.4 و در جاده 8.1 لیتر می باشد. این موتور هم البته بهبودهایی را به خود می بیند از جمله سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها که باعث بهبود مصرف سوخت نسبت به مدلهای پیشین آن می شود.

فورد تورس 2013

فورد تورس 2013

فورد تورس 2013

فورد تورس باید با رقبایی مثل کرایسلر 300 و شورولت ایمپالا هم رقابت کند. هر دوی این خودروها مجهز به موتورهای شش سیلندر خورجینی 3.6 لیتری و گیربکس های هشت و شش سرعته اتوماتیک اند.
فورد تورس 2013 از تابستان امسال و با قیمت پایه 28 هزار دلار به بازار عرضه می شود.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

دیگر با دو عضو خانواده سری3 برای همیشگی خداحافظی کنید چرا که سری4 بی ام و تاچندی دیگر از راه می رسد . . .

2014 BMW M4 Coupe

آنطور که گفته می شود، سری3 در مدل های 2014 تنها در دو نسخه سدان و استیشن عرضه می شود و نسخه های کوپه و کانورتیبل آن تحت برند سری4 و با ظاهری که هنوز معلوم نیست به فروش خواهند رسید. خودروی موجود در این تصاویر نیز M4 است که با پیشرانه شش سیلندر خطی و توربوهای دوگانه اش قادر به تولید قدرتی در حدود 450 اسب بخار است.

2014 BMW M4 Coupe

اما عکاسان چگونه به M بودن این مدل پی برده اند؟ قاعدتا هیچکس اعتمادی به رینگ های 10 پره مشکی رنگ این پروتوتایپ نمی کند. اما درعوض باید به ارتفاع کمتر تعلیق یا اگزوزهای دوبل عقب (که در نسل آتی M3 نیز دیده می شوند) و یا حتی خروجی هوای روی گلگیر توجه نمود که البته به خاطر پوشش مشکی/سفید از نمای جانبی نمی توان آن را دید و تنها اگر از عقب به خودرو نگاه کنید آنرا می یابید!

همچنین گیربکس درنظر گرفته شده برای این خودرو بصورت استاندارد از نوع هفت سرعته دوکلاچه است که می توان شش سرعته دستی را نیز برای آن سفارش داد. بی ام و سری4 به احتمال فراوان در اواخر سال 2012 رونمایی خواهد شد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

بعد از عرضه آریل اتم 500 در سال 2008 میلادی که آخرین نسخه سری اتم این کمپانی تا به امروز محسوب می شد، حال شرکت DDMWorks دست به کار شده تا بعد از مدت ها کمپانی بریتانیایی را از خواب زمستانی خود بیدار کند؛ محصول جدید DDMWorks با نام اتم 700 شناخته می شود . . .

Ariel Atom 700 by DDMWorks

اتم700 مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری اکوتک چهارسیلندر بوده که می تواند تا مرز 700 اسب بخار قدرت داشته باشد! البته اگر مهار این میزان قدرت برای شما غیر ممکن است می توانید قدرت موتور را در دو مرحله پایین تر نیز انتخاب کنید: یکی 575 اسب بخار و دیگری 450 اسب بخار.

تولید این قدرت کهکشانی به لطف نصب توربوشارژر و سوپرشارژر بر روی پیشرانه کم حجم هوندا حاصل شده که البته تغییر سیستم اگزوز نیز در آن بی تاثیر نبوده است. رینگ های 17 اینچی با پهنای 9.0 اینچ و تایرهای 275 میلیمتری از دیگر جزییات این خودروی 657 کیلوگرمی است.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

mec  دیزاین محصول جدیدش را تنها برای مشتریان آمریکایی خود مهیا کرده است؛ این خودرو برپایه مرسدس بنز S550 ارتقا یافته . . .

Mercedes-Benz S550 by MEC Design

این سدان لوکس با رینگ های مشکی 21 اینچی اختصاصی تیونر که در جلو 10 و در عقب 11 اینچ پهنا دارند عرضه شده و همچنین تایرهای 255 میلیمتری در جلو و 295 میلیمتری در عقب آنها را پوشانده اند. جزییات فنی دیگر این محصول اگزوزهای فولادی ضدزنگ مدل Earthquake و همچنین سیستم الکترونیکی تنظیم ارتفاع است که تا 60 میلیمتر توانایی جابجایی تعلیق خودرو را دارد.

درون کابین نیز از فرمان اسپرت جدید و تریم چوبی به رنگ مشکی براق و کفپوش جدید استفاده شده و در نمای ظاهری نیز یکپارچگی جلوپنجره با رنگ بدنه خودرو و تغییر مه شکن ها به چشم می خورند.

گفتنی است S550 مجهز به پیشرانه ای به حجم 4.6 لیتر بوده که با توربوهای دوگانه می تواند تا 430 اسب بخار قدرت تولید کند تا این خودروی 2150 کیلوگرمی در کمتر از 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. هرچند قیمت پکیج MEC هنوز مشخص نشده اما باید مطمئن بود که هزینه تمام شده این خودرو کمتر از قیمت 95,000 دلاری S550 های استاندارد نیست.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

اندرسون برای نخستین بار به سراغ عضو جدیدالورود خانواده پورشه یعنی پانامرا GTS رفته تا در مرحله اول، قدرت خروجی موتور V8 آنرا از 430 به بیش از 508 اسب بخار افزایش دهد که از این میزان 17 اسب بخار تنها به خاطر سیستم اگزوز جدید آن است . . .

Porsche Panamera GTS White Storm Edition by Anderson

کیت بدنه خودرو شامل رکاب های جانبی، سپرهای جدید جلو و عقب، کاپوت جدید با ورودی هوا، قاب سفیدرنگ چراغ های جلو و دیفیوزر همرنگ بدنه در عقب است. چراغ ها و شیشه عقب نیز دودی شده اند. درون کابین نیز می توان دید که فرمان ارگونومیک جدید با روکش چرمی آلکانترا همچون صندلی هایی که چرم آن با دوخت الماسی سفیدرنگ تزیین شده اند، نمایی یکدست ساخته اند.

پانامرا GTS بصورت استاندارد نیز دارای سیستم تنظیم ارتفاع در سه حالت مختلف بوده که اندرسون ارتفاع هر حالت را تا 30 میلیمتر کاهش داده است. همچنین رینگ های 10×22 جلو با تایرهای  265/30 میلیمتری و رینگ های 11×20 عقب با تایرهای 295/25 میلیمتری و افزوده شدن چهار LED در زیر رکاب های جانبی آخرین ویژگی های ظاهری این طوفان سفید خواهند بود.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

مدل های پایه ای شورولت کامارو در دو نسخه شش سیلندر 3.6 لیتری و هشت سیلندر 6.2 لیتری عرضه می شوند که مدل اول با نام های LT و LS و مدل دوم نیز با نام SS شناخته می شود. اما تکلیف مدل های RS در این میان چیست؟!

Chevrolet Camaro RS

پسوند RS در حقیقت نمایانگر یک پکیج سفارشی است که هم برای مدل های LT و هم برای مدل های SS قابل سفارش است که شامل لامپ های زنون در جلو و با نوار حلقوی LED دور آن که زیبایی خیره کننده ای در شب دارند، اسپویلر عقب (فقط برای مدل های LT)، رینگ های 20 اینچی آلومینیومی خاکستری رنگ پنج پره ای که در جلو 8 اینچ و در عقب 9 اینچ پهنا دارند به همراه تایرهای 245 میلیمتری جلو و 275 میلیمتری عقب و نهایتا لوگوی RS در جلو و عقب خودروست.

Chevrolet Camaro RS

اما خودروی موجود در این تصاویر طبق گفته های CARCCX از نسخه های شش سیلندر کاماروست یعنی مدل LT. این کامارو پیشرانه ای به حجم 3564 سی سی داشته که می تواند 304 اسب بخار قدرت در دور 6400 و 370 نیوتن متر گشتاور در دور 5200 تولید کند. وزن خالص این خودرو 1724 کیلوگرم بوده که 52.1% بر محور جلو و مابقی آن روی محور عقب توزیع شده است.

حجم صندوق عقب آن 320 لیتر و باک بنزین نیز تا 72 لیتر جا دارد. این کامارو در شهر 13.8 لیتر و در جاده 8.1 لیتر می سوزاند. شتاب صفر تاصد این کوپه 5.9 ثانیه و حداکثر سرعت محدود شده اش به حدود 252 کیلومتر برساعت می رسد. همچنین یک چهارم مایل را می تواند در 14.5 ثانیه و با سرعت 160 کیلومتر برساعت طی کند. قیمت پایه ای مدل های LT کامارو 25,280 دلار و هزینه سفارش پکیج RS برای آن نیز 1,675 دلار برای سال 2012 است.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

شرکت فولکس واگن تایید کرد که در حال بررسی اتهامات وارد به شرکت چینی FAW در زمینه تقلید و کپی غیر قانونی از حداقل چهار پتنت خود می باشد. این درحالیست که فولکس اولین شریک خارجی شرکت FAW نیز محسوب می شود. فولکس اعلام کرده که همکاری با FAW تا تحقیقات بیشتر روی این پرونده بدون تغییر خواهد ماند.

فولکس واگن شانگهای

شرکت FAW چین یک کپی از قطعه مرتبط با پتنت مربوط به موتور EA111 و گیربکس MQ200 را که در مدل چینی بستورن B50 بدون اجازه فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته اند را نام برده است. این خودرو که به روسیه صادر می شود، در این بازار ممکن است به فروش فولکس نیز صدمه بزند. بستورن B50 در ایران هم توسط گروه بهمن رونمایی شده و قرار به مونتاژ آن با قیمتی بین 30 تا 35 میلیون است.
بازار چین برای فولکس بسیار حیاتیست. جاییکه این شرکت با مشارکت شرکت چینی SAIC در شانگهای، به فروش 1.3 میلیون دستگاه خودرو معادل تقریبی یک سوم فروش جهانی فولکس اقدام کرده است. در سوی دیگر هم FAW با فروشی نزدیک به 2 میلیون و چهارصد هزار دستگاه انواع خودرو، می تواند در آینده خطرات بیشتری برای بازار فولکس واگن ایجاد کند.

بستورن B50

خودروسازان چینی بارها به استفاده بدون اجازه و کپی تکنولوژی های شرکتهای بزرگ متهم شده اند. مثلا در سال 2007فیات از گریت وال بابت کپی محصول پاندای خود شکایت کرد. همان ساب، بنز و بی ام دابلیو از شرکت Shuanhuan بابت کپی کردن محصولات X5 و اسمارت Fortwo شکایت کردند. خودروسازان چینی از حق اختراع و مالکیت معنوی تکنولوژی های روز رنج می برند. این کشور تنها 2 درصد از حق اختراعات ثبت شده سالانه جهان را بخود اختصاص داده است. فقدان تحقیق و توسعه R&D قوی نیز مشکل دیگر خودروسازهای چینی است. FAW اعلام کرده که تا سال 2015 بیش از 1.6 میلیارد دلار صرف توسعه مدلهای جدید خود خواهد کرد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

سوپر مینی ایتالیایی چهار سال بعد از تولد و پس از بردن تعداد زیادی جایزه مخصوصا در بخش طراحی با چند ارتقا برای سال 2012 نونوار شده است.

Alfa Romeo MiTo 2012

تغییرات ظاهری قابل توجهی در این مدل دیده نمی شوند و مشکلاتی همچون دید محدود عقب و فضای داخلی اندکی تنگ همچنان وجود دارند. اما می توانید به زیبایی فضای داخلی و لذت بردن از طراحی آن بیاندیشید!
در زیر کاپوت می تو همان موتور 2 سیلندر بنزینی 0.9 لیتری با تکنولوژی TwinAir را خواهید یافت که در فیات 500 و کرایسلر اپسیلون نیز استفاده می شوند. این موتور کوچک قادر به تولید 85 اسب بخار نیرو می باشد که برای شتاب گرفتن تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به 12.5 ثانیه زمان نیازمند است.

سیستم توسعه یافته DNA در آلفارومئو می تو، قابلیتهای دینامیک به پیشرانه بخشیده بگونه ای که در حالت نرما تنها 77 اسب بخار نیرو و 81 پوند فوت گشتاور از آن تولید می شود. حالت نرمال یا N برای بهره وری بیشتر در مصرف سوخت و همچنین کاهش سروصدا مورد استفاده قرار می گیرد. میانگین مصرف سوخت می تو طبق ادعای آلفارومئو، 4.2 لیتر در صد کیلومتر است. در کنار این رقم باید به میزان دی اکسید کربن بسیار ناچیز 98 گرم در هر کیلومتر نیز اشاره کرد.

آلفارومئو میتو 2012

آلفارومئو میتو 2012

آلفارومئو میتو 2012


مدل جدید می تو، در دو تریم متفاوت تولید می شود. قیمت این مدل در انگلستان حدود 15 هزار پوند می باشد و البته نمایندگی آلفارومئو در ایران از عرضه آن در آینده با قیمتی در محدوده 55 میلیون تومان خبر داده است.

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

هیوندای برای مدل سوناتا یک کیت اسپرت تدارک دیده است که می تواند چهره مدرن این خودرو را به مراتب جذابتر نشان دهد.

بادی کیت هیوندای سوناتا YF

این کیت شامل لبه زیرین سپر جلو، اسکرت های کناری و بامپر سپر عقب می شود که همراه با چهار خروجی اگزوز و چرخهای اسپورت 17 اینچی آلومینیومی جدید ارائه می شود. فعلا مدل اسپرت YF با موتورهای 2.0 و 2.4 لیتری در دسترس است.

Sonata YF Interior

طبق معمول انبوهی از تجهیزات و امکانات نیز در این مدلهای سوناتا یافت می شوند. قیمت سوناتا اسپرت در مالزی با موتور 2.4 حدود 2 هزار دلار نسبت به مدلهای استاندارد گرانتر می باشد.

Sonata YF Sport

نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

 تیونر معروف ب ام و یعنی اشنایتزر اینبار بجای رفتن سراغ موتور و گیربکس و بدنه خودورها، یک دوچرخه را برای هنرنمایی خود انتخاب کرده است. دوچرخه M کربن ریسر ب ام و با قطعات اضافی از جنس فیبر کربن اکنون یک کیلوگرم سبکتر شده و تنها 6.9 کیلوگرم وزن دارد.

دوچرخه M کربن BMW مسابقه ای تیون اشنایدر

استفاده از قطعات ساخته شده با پلیمر تقویت شده با فیبر کربن به چرخها و زین هم سرایت کرده و اکنون باید این دوچرخه را یک دوچرخه تماما کربنی دانست. اشنایتزر حتی از رنگ زدن تنه هم خودداری کرده است که البته زیبایی خود فیبر کربن بالاتر از هرگونه نقش و نگاری می باشد.

BMW M Carbon Racer bicycle by AC Schnitzer

BMW M Carbon Racer bicycle by AC Schnitzer

BMW M Carbon Racer bicycle by AC Schnitzer


ای سی اشنایتزر از بهبود دینامیک و کاهش فشار به سوارکار در این محصول سخن گفته است. اما هنوز قیمتی برای آن تعیین نشده است.

BMW M Carbon Racer bicycle by AC Schnitzer

BMW M Carbon Racer bicycle by AC Schnitzer

BMW M Carbon Racer bicycle by AC Schnitzer

 

 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

 نسل سوم مرسدس بنز کلاس سی که از سال 97 تاکنون تولید می شود و تنها یکبار و در سال 2011 فیس لیفت و بروز رسانی شد، اینک آخرین ارتقای خویش را قبل از جانشینی نسل آینده آن، بخود می بیند.

Benz C-Class Executive SE

بدنه بنز کلاس C جدید تقریبا بدون تغییر مانده و با آخرین فیس لیفت این خودرو تقریبا مو نمی زند!

Mercedes-Benz C-Class 2013

موتور جدید 1.6 لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت برای مدل C 180 Blue EFFICIENCY از کلاس A بعاریت گرفته شده و قادر است 154 اسب بخار نیرو و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت این مدل تنها 5.9 لیتر در صد کیلومتر و میزان دی اکسید کربن تولیدی آن 138 گرم است.

Mercedes-Benz C-Class dashboard

موتور 3.5 لیتری V6 نیز برای مدلهای کوپه درنظر گرفته شده است و البته در مدلهای سدان و استیشن نیز قابل سفارش می باشد.

Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz C-Class


مدلهای Executive SE با جلوپنجره مشبک و چرخهای 17 اینچی آلیاژی هفت پره (16 اینچی استاندارد) و تریم داخلی لوکس، جانشین مدلهای قبلی الگانس خواهند شد.
بسته AMG نیز در دو مدل با چرخهای 17 یا 18 اینچی و چراغهای زنون با سیستم نوردهی هوشمند، صندلیهای اسپرت و تودوزی مشکی و قرمز و با قیمتی حدود 900 پوند در دسترس خواهد بود.

Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz C-Class

Mercedes-Benz C-Class


مدلهای 2013 بنز کلاس C از پاییز امسال قابل خرید می باشند و البته در انگلستان از همین الان با پرداخت 25 هزار پوند برای مدل سدان، 27 هزار پوند برای استیشن (Estate) و 30 هزار پوند برای مدل کوپه به فروش می رسند. مرسدس امیدوار است این خودرو را تا سال 2015 در خط تولید نگاه دارد و سپس با نسل بعدی آن جایگزین کند.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

  با نظر خود دل مارا شاد کنید

                             حتی انتقاد!!!!

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

آیا لکسس در حال برنامه ریزی معرفی یک محصول هاچ بک کوچک شهری برای مقابله با رقیبانی چون آئودی A1 و مینی کوپر است؟ هم اکنون لکسس CT200 که یک هاچ بک اسپرت است، کوچکترین مدل از تولیدات این شرکت محسوب می شود.

lexus as150


سایت The ophilus Chin از آزمایشها روی این محصول که بر اساس تویوتا پریوس C ساخته می شود، پرده برداشت. اما خیلی سریع این مطلب از سایت مذکوربرداشته شد. ظاهرا پیشرانه همانند پریوس، همان موتور 1.5 لیتری هیبریدی است. اما انتخاب جالبتر یک موتور 1.2 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و سیستم توربو برای مدل اسپرت این خودرو است. تصویر بالا تنها یک رندر بر اساس اطلاعات بدست آمده از این خودرو می باشد و باید به انتظار گزارشهای رسمی لکسس و اطلاعات بیشتر بمانیم.

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

محصولات AMG به اندازه کافی تیون شده و قدرتمند هستند که دیگر کمتر تیونری توان کار بیشتر روی آنها را داشته باشد. اما برای منصوری که بوگاتی ویرون و لامبورگینی اونتادور را هم تقویت می کند، اینکار مثل آب خوردن است.

Mansory Mercedes-Benz CLS-63 AMG

کورش منصوری مدتها از تیونینگ خودروهای آلمانی امتناع می کرد زیرا این شرکت تامین کننده قطعات برای سایر تیونرهای آلمانی بود و رقابت با مشتریان خود را صحیح نمی دانست. اما محصولاتی وجود دارند که سایر شرکتها قادر به نزدیک شدن به آنها نیستند. بنابراین ورود منصوری به این کلاس سلطه جویی تلقی نخواهد شد.

Mansory Mercedes-Benz CLS-63 AMG

CLS 63 AMG سفارشی ساخت منصوری با بدنه سبک وزن فیبر کربن پخته شده در یکی از بزرگترین اتوکلاوهای فیبر کربن دنیا تجهیز شده است. فاصله چرخهای جلو 5 و چرخهای عقب 8 سانتی متر بیشتر شده تا تعادل خودرو بالاتر رود. اسپویلرهای جدید و قطعات آیرودینامیکی، حرکت هوا را بروی بدنه تسهیل کرده اند. در عقب خودرو هم نیروی فشاری با اسپویلر جدید افزایش یافته تا ماشین در سرعتهای بالا به جاده بچسبد و پرواز نکند!

Mansory CLS-63 AMG

Mansory CLS-63 AMG

Mansory CLS 63 AMG


تکنسینهای موتور در شرکت منصوری، موتور V8 بنز را که 550 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کنه آنچنان تقویت کرده اند که این موتور 5.5 لیتری اکنون قادر است قدرت شگفت انگیز 631 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متر را تولید کند. با انتقال این نیروی عظیم به چرخهای آلیاژی 20 اینچی با اندازه 265/30ZR20 در جلو و 305/25ZR20 در عقب این هیولای مخوف چهار در می تواند به مصاف سوپراسپرتهای سبک و دو نفره نیز برود.


منصوری در کاتالوگ این خودرو از قیمت و تواناییهای فنی آن صحبتی نکرده است. علاقه مندان به این تیونر پر افتخار ایرانی می توانند از

سایت منصوری

و تولیدات مبتکرانه و لوکس آن نیز بازدید کنند.

 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

نیسان پت فایندر جدید با طراحی متفاوت و بهبود 25 درصدی در بهره وری مصرف سوخت، قرار است سهم بیشتری از کراس اوورهای بازار را در اختیار بگیرد.

Nissan Pathfinder 2013

اولین تصاویر منتشر شده از این بلد راه ساخت نیسان، نشان از شباهت آن با مدل مفهومی یا کانسپت پت فایندر دارد. همانند فورد اکسپلورر، این مدل نیسان هم بیشتر برای جاده بهینه شده تا خارج از جاده و این از ظرافت بدنه و ساختار بدون شاسی خودرو (مونوکوک یا بدنه و شاسی یکپارچه) پیداست.

نسل فعلی نیسان پت فایندر

برای نیسان پت فایندر جدید از موتور شش سیلندر 3.5 لیتری یا 3.7 لیتری و گیربکس با انتقال پیوسته نیرو (CVT) استفاده خواهد شد. موتور کوچکتر و ساختار بدنه مدرن باعث کاهش وزن این خودرو می شود. جزئیات بیشتری از این پیشرانه اعلام نشده اما کاهش 25 درصدی مصرف سوخت نسبت به مدلهای قبلی از مزایای قابل توجه آن خواهد بود. مدلهای فعلی پت فایندر با مصرف سوخت 15.7 لیتر در شهر و 10.7 لیتر در بزرگراه بسیار پرمصرف بودند. بنابراین با احتساب کاهش 25 درصدی باید پت فایندر 2013 در شهر 13 لیتر و در بزرگراه 8.7 لیتر سوخت مصرف کند.

Pathfinder dashboard

Pathfinder dashboard

Nissan Pathfinder interior

پت فایندر همانند پسرعموی مجلل خود، اینفینیتی JX از هفت صندلی در فضای داخلی بهره می گیرد. البته روی این پلتفرم (موسوم به پلتفرم D) خودروهای مشترک دیگری نظیر نیسان آلتیما نیز ساخته خواهند شد.

2013 Nissan Pathfinder

2013 Nissan Pathfinder

2013 Nissan Pathfinder

فعلا اطلاعات فنی و جزئیات این خودرو و همچنین قیمت آن منتشر نشده اند اما با توجه به قیمت پایه 30 هزار دلاری مدلهای 2012 و قیمت پایه 29 هزار دلاری فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت LX می توان قیمتی در همین حدود را برای مدل جدید نیز انتظار داشت.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

راش در جدیدترین پروژه خود به سراغ یک دستگاه فورد موستانگ V6 رفته و با تغییراتی که در آن داده گویا به یک موستانگGT هشت سیلندر نگاه می‌کنید! نام این محصول Roush Six یا RS گذاشته شده …

Ford Mustang Roush RS

کیت بدنه راشRS که برای موستانگ‌های 2013 تدارک دیده شده شامل اسپویلر جلو، ورودی هوای روی کاپوت (بصورت سفارشی)، پنل‌های فایبرگلاسی ستونC، رکاب‌ها و همچنین رینگ‌های 19 اینچی موستانگ‌های سری GT و لوگوی گرافیکی Roush در اطراف بدنه و روی شیشه جلو است. کاهش 25 میلیمتری ارتفاع تعلیق به همراه کیت ترمز برمبو از دیگر مشخصه‌های این خودروست.

پیشرانه 3.7 لیتری V6 این خودرو بدون تغییر مانده تا همانند مدل‌های استاندارد آن توانایی تولید 305 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور را داشته باشد. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز شتاب صفرتاصد این خودرو را به کمتر از 5.3 ثانیه می‌رساند. مصرف شهری آن 13.4 لیتر و مصرف جاده‌ای آن 8.1 لیتر است. گفتنی است درحالیکه قیمت مدل‌های پایه‌ای فورد موستانگV6 برای سال 2012 از 27,000 دلار شروع می‌شود، راش پرفورمنس هزینه فول پکیج این خودرو را 9,000 دلار اعلام کرده است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب: فورد ,2012 ,تیونینگ ,راش کوپه, توسط alireza cheshmeh |

نسل پنجم فورد اکسپلورر در سال 2010 و به عنوان مدل 2011 میلادی به بازار آمد. در مدل 2012، فورد برای مشتریانش یک پیشرانه چهارسیلندر توربو را بصورت سفارشی مهیا کرده که گفته میشود کارایی آن در حد و اندازه‌های موتورهای شش سیلندر اما با مصرفی همانند موتورهای چهارسیلندر است . . . .

Ford Explorer 2012

درون کابین اکسپلورر فضایی برای قرارگیری هفت‌سرنشین مهیا شده که البته ردیف سوم آن به جاداری سایر رقیبانش نیست. برای ردیف دوم نیز فورد برای اولین‌بار در تاریخ خود (و به اعتقاد کارشناسان برای نخستین‌بار در جهان) از کمربندهای ایربگ‌دار بصورت استاندارد بهره گرفته که می‌توانند ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان و علی‌الخصوص کودکان را تضمین کنند.

Ford Explorer 2012

همچنین می‌توان سیستم پارک‌دوبل اتومات را نیز با مبلغی در حدود 700دلار سفارش داد. ایربگ‌ هر سه ردیف به همراه ایربگ‌ پرده‌ای و ایربگ‌های زانو برای ردیف جلو، کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، کنترل کشش، صندلی شش حالته برقی راننده، نشانگر فشار باد تایرها، صندلی‌های جمع‌شونده ردیف دوم و سوم، فرمان الکتریکی، سیستم پخش با شش اسپیکر و با ورودی AUX، پاور ویندوز و خروجی برق 12 ولت برای هر سه ردیف ازجمله امکانات استاندارد این خودروست.

Ford Explorer 2012

پیشرانه‌ای که برای این شاسی‌بلند 2067 کیلوگرمی درنظر گرفته شده، علاوه‌بر موتور چهارسیلندر 2.0 لیتری اکوبوست (EcoBoost)، یک موتور 3.5 لیتری V6 است که توانایی تولید 290 اسب‌بخار قدرت در 6500rpm و 345 نیوتن‌متر گشتاور در 4000rpm را دارد. گیربکش شش سرعته تیپ‌ترونیک نیز نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌های جلویی خودرو منتقل می‌کند.

Ford Explorer 2012

مصرف شهری این پیشرانه 13 لیتر و مصرف جاده‌ای آن 9.4 لیتر و حجم باک بنزین آن نیز 70 لیتر است. فورد اکسپلورر با رینگ‌های 17 اینچی فولادی و تایرهای 245 میلیمتری خود، حداکثر ظرفیت کششی معادل 2226 کیلوگرم را داراست. قیمت مدل‌های 2012 این خودرو در سه تیپ استاندارد، XLT و Limited به ترتیب معادل 28,280 دلار، 32,000 دلار و نهایتا 37,800 دلار است. ضمن سپاس فراوان از CARCCX شما را به دیدن تصاویر این خودروی گذرموقت دعوت می‌کنیم.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب: فورد, 2012 ,خودروهای وارداتی, شاسی بلند, گذر موقت, توسط alireza cheshmeh |

اولین تصاویر مخفی گرفته شده از کوچکترین خودروی MG که قرار است سال آینده به بازار اروپا راه یابد، منتشر شد. MG3 با سلیقه اروپاییها طراحی شده و سپر، چراغها و جلوپنجره آن به روز شده اند. اما همین امر باعث شده که شباهت زیادی با اوپل کورسا و رنو کلیو داشته باشد.

2013 MG 3 facelift spied

ظاهرا یک موتور 1.3 لیتری 88 اسبی و یک موتور 1.5 لیتری توربوی 133 اسبی روی این خودرو قابل نصب خواهند بود.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

نسل بعدی نیسان GT-R در انتظار تصمیم مدیران این شرکت برای تایید یا عدم تایید تولید مانده است. یکی از منابع نزدیک به این پروژه در نیسان گفته که مدیر عامل شرکت به بخشهای مهندسی و طراحی برای کار روی نسل جدید GT-R چراغ سبزی نشان نداده است.

طرحی برای نسل آینده نیسان GT-R

این می تواند باعث تعجب دوستداران این خودروی سوپراسپرت ژاپنی باشد. زیرا از پنج سال پیش تاکنون نیسان GTR یک پدیده جهانی بوده و شان و افتخارات زیادی برای برند نیسان به ارمغان آورده است. پیش بینی ها برای نسل جدید GT-R یا R36 برای رونمایی و معرفی در سال 2014 بود. اما اکنون شایعات از تعویق این تاریخ به سال 2018 خبر می دهند.

نسل فعلی نیسان GT-R

نیسان این روزها تمرکز بیشتری روی خودروهایی نظیر اتومبیل الکتریکی لیف دارد و این درحالیست که فروش GT-R در ایالات متحده از ابتدا تاکنون تنها 5914 دستگاه بوده و البته در سال جاری تنها 583 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

خودروها قدرت خود را از کجا می آورند؟ انفجارهای خیلی کوچک که داخل موتور، هزاران بار در دقیقه رخ می دهد، باعث تولید قدرت می شوند. هر چه موتور بتواند سوخت را بطور موثرتر و بهینه در زمان کوتاه تری بسوزاند، می تواند انرژی بیشتری تولید کند. قدرت به سرعت تولید انرژی گفته می شود. این تعریف دقیقا مفهوم قدرت یا توان است، یعنی هر چه بتوانیم انرژی بیش تری در زمان کمتری تولید کنیم، قدرت یا توان ما بیشتر است. قدرت به وسیلهٔ یک واحد بسیار قدیمی به نام اسب بخار سنجیده می شود. اگر گفته شود که خودروی شما 150 اسب بخار قدرت دارد، فکر کنید شبیه کالسکه ای است که 150 اسب نامرئی آن را می کشند.

یک مهندس اسکاتلندی به نام جیمز وات واحد اسب بخار را اختراع کرد. وات، یک ماشین بخار ساخت و تصمیم گرفت آن را به مردم بفروشد. اما مردم تا قبل از آن فقط از اسب استفاده می کردند. بنابراین، او مجبور بود برای مشتریان خود، قدرت ماشین بخار را با قدرت اسب مقایسه کند. اما او در محاسبات خود اشتباه بزرگی مرتکب شد.

داستان به آنجایی بر می گردد که آقای وات محاسبات خود را بر اساس اسب های پاکوتاه در نظر گرفت. اسب هایی که می توانستند بار 100 کیلوگرمی را در حدود 30 متر در هر دقیقه بالا بکشند (یعنی حدود 3000 کیلوگرم متر در هر دقیقه).سپس او حدس زد (البته به اشتباه) که اسب های معمولی 50% قوی ترند و می توانند در هر دقیقه 4500 کیلوگرم متر با یک اسب بخار قدرت داشته باشتد. اما واقعیت این است از نظر قدرت، اسب های پاکوتاه با اسب های معمولی تفاوتی تدارند. پس باید نتیجه گرفت که یک اسب معمولی و یک اسب پا کوتاه هر دو 0.7 اسب بخار قدرت دارند. خوشبختانه امروزه دانشمندان برای قدرت از یک واحد بهتر و دقیق تر به نام وات استفاده می کنند. حالا اگر گفتید که این واحد از روی نام چه کسی برداشته شده است!؟

شما می توانید اسب بخار هر وسیله ای را که انرژی مصرف می کند، محاسبه کنید. از یک لامپ کوچک گرفته تا یک فضاپیما! در واقع پنج نوع تعریف مختلف برای اسب بخار وجود دارد که کاملا گیج کننده اند. البته خودروسازان دنیا یکی از این واحدها را انتخاب کردند و بیشتر آن ها بر آن توافق دارند. اما دانشمندان بیشتر از واحد وات استفاده می کنند که کاملا تعریف روشنی دارد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

بازار خودروهای وارداتی به قدری داغ شده که همه ساله مردم چشم به راه خودرویی جدید و یا نسل جدیدی از خودروهای موجود در بازار هستند. در این میان کره ای ها و ژاپنی ها سهم بیشتری در بازار داشته و تعداد خودروهای آنها در خیابان به دیگر برندها می چربد. دیگر شرکت های خودروساز داخلی نیز در این میان بی کار نبوده و سعی در عرضه خودروهای لوکس خارجی دارند که البته این خودروها در چرخه تولید قرار داشته و خرید آن ها نیز موجب رونق اقتصاد کشور می شود. این خودروهای لوکس تولیدی را می توان در جاده مخصوص کرج بیشتر از هر جای دیگری مشاهده کرد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی

ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه چند سالی است که به تولید خودروهای مختلف برند ژاپنی سوزوکی روی آورده است. در ابتدا با تولید مدل گرند ویتارا این همکاری را آغاز کرد و حالا با خودرویی در کلاس سواری است. کیزاشی که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید، در کلاس D سواری ها قرار دارد کلاسی که به سدان های خانوادگی نیمه لوکس تعلق دارد و در این کلاس نیز رقیبی ژاپنی انتظار کیزاشی را می کشد؛ تویوتا کمری که سال هاست در بازار ایران به فروش می رسد و یکی از موفق ترین ها در این کلاس به حساب می آید. در این گزارش رقابتی ژاپنی را شاهد هستیم. دو خودرویی که یکی از شرق و دیگری از غرب تهران به خیابان ها فرستاده می شوند.

سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی
کیزاشی با موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری روانه بازار ایران می شود. این موتور قادر است در 6500 دور بر دقیقه 185 اسب بخار قدرت تولید کرده و در چهار هزار دور بر دقیقه 230 نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد. البته کیزاشی در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می شود. این خودرو برای اولین بار در سال 2009 راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی قادر است در مدت زمان 8.8 ثانیه با گیربکس CVT از حالت ایستاده به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می یابد. کیزاشی می تواند تا 215 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای خودرویی با این حجم مناسب است. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود 7. 9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می کند که این مصرف پایین را مدیون گیربکس CVT پیشرفته خود است.

2012 Toyota Camry


تویوتا کمری

کمری که این روزها نسل جدید خود را در خیابان های تهران می بیند و البته تعداد آنها زیاد نیست، در ایران قدمت زیادی دارد و تاکنون دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است.


این خودرو از موتوری چهار سیلندر به حجم 2494 سی سی بهره می برد. موتوری که قادر است در 6000 دور بر دقیقه 181 اسب بخار قدرت تولید کند و 235 نیوتن متر گشتاور را در 4100 دور بر دقیقه ارائه دهد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. کمری قادر است در مدت زمان9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 205 کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت این ژاپنی ضعیف در سیکل ترکیبی حدود8.2  لیتر در 100 کیلومتر است که البته باک 70 لیتری این خودرو به خوبی پاسخ گوی این مقدار مصرف خواهد بود.

طراحی
کیزاشی از طراحی به روز و زیبایی بهره می برد. خودرویی که هم می توان در چهره آن حالت های اسپرت را دید هم این که طراحی با وقاری دارد و در کل می توان چهره آن را عامه پسند دانست. این خودرو در مقابل کمری قرار دارد که هیچ نشانی از یک خودروی اسپرت در آن دیده نمی شود و بیشتر یک خودروی خانوادگی می نماید. در داخل کابین نیز هر دو خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. با این تفاوت که نور پردازی در کیزاشی چشم نوازتر و زیباتر از کمری است. صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان نیز از خصیصه های دو خودرو به شمار رفته با این تفاوت که در کابین کیزاشی می توان امکانات بیشتری را پیش رو دید.

2012 Suzuki Kizashi

2012 Suzuki Kizashi

2012 Suzuki Kizashi

Toyota Camry 2012

Toyota Camry SE

Toyota Camry 2012

امکانات
تویوتا کمری از امکاناتی همچون جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – راننده و سرنشین جلودر کل دو عدد – ایموبیلایزر، قفل مرکزی، ریموت کنترل، رادیو و پخش CD و چهار بلندگو، بلوتوث و چنجر شش تایی سفارشی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی آیینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ های جلوی هالوژنی و کروز کنترل بهره مند است.

Toyota Camry dashboard

Toyota Camry interior

Toyota Camry interior


کیزاشی از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است که می توان به صندلی راننده (10 حرکت) و سرنشین (چهار حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای سه حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی، گرم کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی عقب تاشونده، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، ترمز جلو دیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، کلید روشن / خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، سیستم یک پارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، سقف شیشه ای برقی دارای ضد خرج کردن اهرم های دوگانه تعویض دنده روی فرمان، (شیفت تعطیل) سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب، روکش چرم فرمان، فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش وکنترل سیستم تثبیت سرعت اشاره داشت.


suzuki kizashi interior

suzuki kizashi interior

suzuki kizashi dashboard

نتیجه گیری
کیزاشی یک تازه وارد به بازار ایران است که در حدود 65 تا 70 میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که با داشتن موتوری قوی تر نسبت به کمری و داشتن گیربکس CVT و همچنین امکانات زیاد می تواند بازار خودرویی همچون کمری را به مخاطره بیندازد. تویوتا کمری نیز قیمتی در حدود 70 میلیون تومان دارد و با توجه به داشتن امکانات کم و موتوری کم بازده که قدرت زیادی را ارائه نمی دهد حرف های زیادی برای گفتن در مقابل کیزاشی تازه وارد ندارد. به خصوص این که کیزاشی نیز خودرویی ژاپنی بوده و از نظر کیفیت و دوام در سطح بالایی قرار دارد.

کمری و کیزاشی

مزایای کیزاشی: طراحی اسپورت، سادگی کار با تجهیزات، هندلینگ و مانور خوب، قیمت پایینتر در برابر رقبا (حدود هزار دلار ارزانتر از نمونه مشابه کمری)، عایق مناسب بدنه و سروصدای کم کابین
معایب کیزاشی: سروصدای موتور مخصوصا با گیربکس CVT، مصرف سوخت بیشتر، فضای محدود سر در مدلهای دارای سانروف، بازتاب نور روی صفحه نمایش و اطلاعات محدود قابل نمایش روی آن

مزایای کمری: داشبورد ساده و زیبا، ایمنی بالا با 10 ایربگ استاندارد (نمونه های وارداتی به ایران تنها با دو ایربگ!)، تولید مدلهای هیبریدی با مصرف سوخت بسیار پایین، فضای داخلی بیشتر
معایب کمری: صندلیهای جلو فاقد محافظ طرفین، رانندگی بدون هیجان، طراحی ظاهری متوسط در نسل جدید

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

راننده تیم مک لارن که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود، بدون مشکل خاصی توانست قهرمانی این دور از مسابقات را بدست آورد. تنها تهدید برای همیلتون، کیمی رایکونن از تیم لوتوس بود که با یک ثانیه اختلاف دوم شد.
گروژوان از تیم لوتوس نیز مقام سوم را بدست آورد.

 

همیلتون در استارت مسابقه

سباستین وتل که رکورد سریعترین دور پیست را با زمان 1:24.136 بدست آورد، جایگاهی بهتر از چهارم را تصاحب نکرد. فرناندو آلونسو، قهرمان تیم فراری هم در جای پنجم ایستاد.
گزارش تکمیلی این مسابقات را که دقایقی پیش (6 و بیست دقیقه به وقت تهران) به پایان رسید، فردا در همین صفحه به استحضار شما می رسانیم.

 

قهرمانی همیلتون در مجارستان

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

کیا موتورز اولین تصاویر از طراحی نسل جدید سراتو را منتشر کرد. خودروی جمع و جوری که در نسل آینده خود اسپرت تر و جذاب تر از مدلهای محافظه کار فعلی بنظر می رسد. کیا قرار است از این خودرو در ماه نوامبر و در نمایشگاه خودروی لس آنجلس پرده برداری کند.

کیا سراتو 2014

نسل جدید این خودرو کشیده تر، پهن تر و کم ارتفاع تر از مدلهای فعلی خواهد بود. فاصله بین دو محور جلو و عقب هم 2.7 متر می باشد. بنابراین فضای داخلی وسعت خواهد یافت. طراحی جسورانه و تهاجمی خودرو که توسط پیتر شرایر صورت گرفته، تا حد زیادی به K9 یا کیا کوریس شباهت دارد.
در مورد موتور فعلا قضاوت زود است اما گفته می شود که موتور 2 لیتری چهار سیلندر با بهینه سازی برای مصرف سوخت کمتر در حد 8.7 لیتر در شهر و 6.5 لیتر در بزرگراه از گزینه های اصلی می باشد. البته بعضی شایعات از جانشینی موتورهای 1.8 لیتری بجای موتورهای 1.6 و 2 لیتری فعلی حکایت دارند.

کیا سراتو 2014

کیا سراتو که در کره با نام K3 و در اروپا با نام فورت شناخته می شود، محبوبترین خودروی کیا است و از سال 2003 در انواع کوپه و سدان و هاچ بک تولید می شود. این خودرو با هیوندای النترا در بسیاری از اجزا شریک می باشد. از سال 2009 سراتو به بازار آمریکا وارد شد و در سال 2011 نیز با فروش جهانی بیش از 450 هزار دستگاه، عنوان بهترین فروشنده را نیز بدست آورد. سراتو با خودروهایی نظیر تویوتا کرولا و هوندا سیویک در یک کلاس می باشد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:کیا,تیزر, توسط alireza cheshmeh |

مزدا CX-9 در سال 2010 میلادی دچار فیس‌لیفتی شد که المان‌های طراحی سایر محصولات جدید مزدا در آن کاملا نمایان بود، بنابراین می‌توان حدس زد مدل خودرویی که در تصاویر CARCCX دیده می‌شود مربوط به سال‌های 2007 تا 2009 میلادی است؛ اما با اندکی دقت در جلوپنجره یا حتی چراغ‌های عقب می‌توان مطمئن شد که مدل این خودرو برای سال 2009 میلادی بوده که طی آن برای نخستین‌بار تغییرات محافظه‌کارانه‌ای بر روی تنها شاسی‌بلند بزرگ مزدا اعمال شد . . .

Mazda CX-9 2009

CX-9 در ابتدای ورود به بازارها با پیشرانه 3.5 لیتری V6 با قدرت 263 اسب‌بخار عرضه می‌شد اما از سال 2008 به بعد نسخه بهبود یافته همین پیشرانه که حجم آن تا 3.7 لیتر افزایش یافته در زیر کاپوت CX-9 قرار گرفت تا هم 10 اسب‌بخار قدرت بیشتری تولید کند و هم 28 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری داشته باشد.

این بهبودها درحالی بود که مصرف سوخت CX-9 تغییرچندانی نداشته و با گیربکس شش سرعته اتوماتش، در شهر 14.7 لیتر (13.8 برای مدل دیفرانسیل جلو) و در جاده نیز 10.7 لیتر (9.8 لیتر برای مدل دیفرانسیل جلو) می‌سوزاند.

 

 

 

 

 

 

اگر نگاهی به مشخصات مدل‌های پایه‌ای این خودرو داشته باشیم مواردی همچون اسپویلر سقفی، رینگ‌های فولادی 18 اینچی با تایرهای 245 میلیمتری، شیشه‌های دودی عقب،  ایربگ‌های جلو و عقب و ردیف سوم به همراه ایربگ‌های جانبی، کمربندهای پیش‌کشنده جلو، پشت‌سری‌های فعال، دیسک‌های ترمز 12.6 اینچی جلو و 12.8 اینچی عقب، پاور ویندوز، خروجی برق 12 ولت و سیستم‌های دیگری مانند کنترل پایداری، کنترل کشش، توزیع نیروی ترمز، محافظ واژگونی، نشانگر نقطه کور خودرو، تهویه اتوماتیک سه‌گانه، کروز کنترل و … بصورت استاندارد عرضه می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

مزدا CX-9 همچنین در سه مدل اسپرت، تورینگ و گرندتورینگ به فروش می‌رسد که قیمت پایه‌ای آنها به ترتیب 29,700 دلار، 31,600 دلار و 33,700 دلار برای سال 2012 میلادی است. قیمت تقریبی خودروی موجود در این تصاویر نیز به احتمال فراوان در محدوده 18,900 تا 21,400 دلار خواهد بود.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب: مزدا ,خودروهای وارداتی, شاسی بلند, گذر موقت, توسط alireza cheshmeh |

نسل پنجم فولکس واگن گل که بعنوان بهترین خودرو در آمریکای جنوبی بفروش می رسد و بر اساس فولکس پولو در برزیل ساخته می شود، بزودی با چهره ای تازه به بازار می آید. این خودرو از سال 2009 تولید می شود و امسال اولین فیس لیفت آن ارائه می شود.

VW Gol hatchback Facelift

گل که در ایران هم خودرویی شناخته شده و محبوب بود و این روزها با مدلهای چینی جایگزین شده، یک خودروی مردمی و با صرفه بحساب می آید. البته گل مونتاژ ایران از نسل سوم این خودرو بود که سال 94 معرفی شده بود و تا سال 2003 تولید می شد. فیس لیفت گل جدید چهره بروزتری به آن بخشیده اما هنوز با یک خودروی امروزی و سایر تولیدات فولکس غیر قابل مقایسه است. عمده تغییرات در چراغهای جلو و سپر عقب مشاهده می شوند که یک تصویر از جتا را بنمایش می گذارند.

VW Gol hatchback Facelift

موتورهای فعلی گل تنها یک لیتر حجم دارند و نوع بنزینی 72 اسب بخار و نوع الکلی (با سوخت بیواتانول) 76 اسب بخار نیرو تولید می کنند. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 165 کیلومتر بر ساعت می باشد. البته موتور 1.6 لیتری 100 اسب بخاری نیز قابل انتخاب است.

VW Gol hatchback

VW Gol hatchback

VW Gol dashboard


تغییرات داخلی محدود به اصلاح لوازم، تغییر طراحی دریچه های ورودی هوا (این یکی را از تندر و رانا و تیبا و پراید و … الهام گرفته اند!) و تغییر سیستم صوتی می شوند.


VW Gol hatchback

VW Voyage sedan

VW Voyage sedan


نمونه سدان فولکس گل هم با نام Voyage هم از همین تغییرات تبعیت می کند.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

ب ام و سری هفت که بزرگترین خودروهای تولیدی این شرکت می باشند برای سال 2013 با بروزرسانی و افزایش قیمت به بازار روانه می شوند. فیس لیفت BMW سری هفت در میانه عمر آن صورت می گیرد و شامل تغییراتی در داخل و خارج خودرو می شود.

2013 bmw 7-series facelift

طراحی سپر، هواکش و چراغها بیشتر به مدلهای فعلی سری 5 و سری 3 شبیه شده و آئرودینامیک خودرو نیز بهبود یافته است. ارتفاع خودرو نیز 8 میلیمتر کاهش یافته است.

BMW 7-Series

فضای داخلی نیز که با دو رنگ متفاوت بژ و سفید قابل انتخاب است، دوباره طراحی شده و عایق بندی بهتری نیز شده است. برای سرنشینان عقب صفحات نمایش 9.2 اینچی در نظر گرفته شده و اندازه صفحه اصلی نمایشگر داشبورد هم به 10.2 اینچ افزایش یافته است. صندلیها نیز روکش چرم بسیار مرغوبی دارند. تغییرات در سیستم IDrive هم شامل پردازنده سریعتر و کارت گرافیک سه بعدی می شوند. این سیستم هم اکنون از دو گوشی تلفن همراه بصورت همزمان پشتیبانی می کند.

BMW 7-Series

7Series dashboard

Rear Seat

تغییرات عمده بروی موتورهای شش و هشت سیلندر و ارائه یک گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک برای بهینه سازی و کاهش مصرف صورت گرفته است. با اینکه قدرت مدلهای 740i و 750i افزایش داشته اما در مدل 12 سیلندر 760i تغییری را شاهد نخواهیم بود.

BMW 7-Series

BMW 7-Series

BMW 7-Series


همچنین یک مدل چهار چرخ متحرک (AWD) نیز به سری 740i افزوده می شود. با وجود افزایش قیمت اکثر مدلها، مدل ActiveHybrid 7 با کاهش چشمگیر قیمت مواجه شده است. شاید بدین دلیل که این خودرو بتواند با لکسس LS600h هابریدی هم رقابت کند. در این مدل یک موتور شش سیلندر می تواند به اندازه یک موتور 12 سیلندر کارایی و توان تولید کند و در عوض بهره اقتصادی و مصرف سوخت آن در همان حد موتورهای شش سیلندر باشد. موتور قبلی ActiveHybrid 7 همان موتور هشت سیلندر مدل 750 بود که اکنون با موتور شش سیلندر دو توربوی جدید با اندازه کوچکتر و راندمان بهتر جایگزین می شود. موتور بنزینی 320اسب بخار نیرو تولید می کند که با 55 اسب بخار نیروی موتور الکتریکی جمع می شود. با اینحال خروجی کل این مجموعه هایبریدی، 354 اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد 5.4 ثانیه و مصرف سوخت متوسط 6.8 لیتر از نقاط قوت این مدل می باشند. قیمت ActiveHybrid 7 در ابتدای معرفی در سال 2011 بین 97 تا 101 هزار دلار بود و اکنون به حدود 85 هزار دلار نزول کرده است.


bmw 7-series

start-stop

Dashboard


قدرت مدل 750 با ده درصد افزایش به 450 اسب بخار رسیده است. و گشتاور نیز با 6.5 درصد رشد، عدد 650 نیوتن متر را نشان می دهد. در کنار موتورهای بنزینی باید به موتورهای دیزلی هم اشاره کرد. 750d با استفاده از سه توربو، می تواند 381 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.


BMW 7-Series

BMW 7-Series

BMW 7-Series


سیستم دستیار چراغ باعث می شود اشیا از فاصله 1000 متری قابل تشخیص باشند. سیستمهای ایمنی مثل رادار برای اجتناب از تصادف، سیستم دید در شب، سیستم حفاظت فعال کمربند، کمک ترمز و ترمز خودکار و سیستم هایی نظیر دستیار پارکینگ، کروز کنترل اتوماتیک و … از جمله تجهیزات استاندارد این خودروی فوق لوکس بی ام دابلیو می باشند.

قیمت مدلهای 2013 سری 7

740i: $74,195
740Li: $78,195
740Li xDrive: $81,195
ActiveHybrid 7: $84,895
750i: $87,195
750i xDrive: $90,195
750Li: $90,895
750Li xDrive: $93,895
760Li: $140,200

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |

در جنگل های اکوادر و پرو گل هایی وجود دارد که به شکل میمون است و به همین دلیل نام “ارکید میمون” برای آنها انتخاب شد.
نام علمی این گلها “دراکولا سمیا” به دلیل شباهت آنها به شخصیت دراکولای ترسناک است.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, توسط alireza cheshmeh |